Pages

Friday, February 5, 2010

Sekitar PRK UKM 2010


Assalamualaikum..

Alhamdulillah UKM telah selamat menjalani sesi pemilihan pucuk pimpinan pelajar atau juga dikenali MPP pada 28 jan 2010 lebih kurang 2 minggu yang lepas. Pada awal proses prk, suasana kampus saya lihat sedikit hambar atau lebih sesuai dikatakan tidak seronok dan tak sama seperti 2 tahun yg lepas memandangkan tahun lepas pun takde la meriah sangat.

Sekadar perkongsian, 2 tahun lepas bermulanya ura2 akan diadakan prk, maka semua calon atau jentera akan mula bergerak. Masing2 dengan flyers masing2. jaksa2 berjaga di setiap tangga. konvoi moto kalau kepala di burhan, ekor pon berjumpa blk kt burhan. memang meriah. semua ada semangat politik yg tertanam dlm diri masing2.

Ok kita tgk blk prk ukm tahun ni. Suasana yg slow, hambar, tak menarik tiba2 berubah mendadak pada malam pengumuman pemenang MPP di mana keputusan berpihak pada Aspirasi dgn merebut 20 daripada 35 kerusi.

Pihak GMUKM mlm tu telah bertindak mengepung pintu utama kompleks komputer di mana semua pegawai ada di dalam sana. Mereka menuntut untuk berjumpa dgn TNC Hepa dan proses pengiraan dilakukan semula. Alhamdulillah keadaan terkawal dan semua bersurai pada jam 3 pagi setelah pihak polis memberikan kerjasama dgn membawa org2 mereka yg ramai..siap bawak trak tu..hehe

Ehh blom habis lagi..jgn stop baca dulu.esoknya kt masjid lepas solat jumaat still ada majlis sket2.dan ramai jugak la FRU dtg time tu.kesian plk tgk kt sume2 org.kesian kt polis, kesian jugak kt student.

Polis tu cuma jalankan tugas, jika anda anak mereka sekalipun, mereka akan tangkap juga. Anda tak boleh nk salahkan polis dlm hal ni. Teringat lak kes bantah ISA kt luar bangunan sogo. Ada sorg brader tu ckp,kitorang buat perhimpunan aman je. polis tu yg buat kecoh. Adoi..tak abes2 nk salahkan org lain.sudah2 la jadi seperti bangau oh bangau. Depa sume tak sedar berapa banyak anak2 kecik menangis ketakutan, yg bertenggek kt tangga tak boleh nk blk time tu.

Ok lah. hari ni kt masjid juz ade sket ckp2 semangat ngn bacaan ikrar pelajar. tak hangat sangat. Cuma pesan aku, semangat dan keberanian kamu semua memang bagus. memang sangat diperlukan oleh negara. Gunakan untuk kebaikan dan generate negara kita. jgn nk bertelagah sesama melayu sesama islam sampai lupa diri diperalat komunis asing.






begini la rupa keadaan jumaat minggu lepas

p/s: belajar sampai grade. org luar tak pandang anda kalau anda takde ilmu!


0 sweet comments:

Post a Comment

 

:: Wishlist ::

iPhone
iPad
MacBook
Keje stabil
Ada kete
Ada bini
Rumah
DSLR
Beli mama kete
Superbike
CRZ
Bwk wifey tgk panda
Bwk parents pegi haji
Umrah