Pages

Saturday, July 24, 2010

Coretan Di Katil



Lokasi : K4a 107 Kolej Aminuddin Baki UKM

Di kala mata mengantuk ni teringin lak nk menulis sket. Semalam ketika aku baru nk terlelap, thg syok guling2 sambil melayan perasaan, tetibe enset aku menjerit.

"Mu kaya dok ag bob??.." bunyi msg yg terpapar di skrin enset aku tu. Msg dtg dari jauh. Nun dari abg aku kt kg. Dengan selamba aku reply msg beliau, "..ceh, mne kaya ag..". Dalam hati aku berkata apa dia ingat aku dtg ukm ni cop duit ke apa.

Abg aku seorang pesara tegar walaupun baru berusia 26 tahun. Pelik kan?? Tapi ini kisah benar. Sedikit kisah tentang abg aku yer. Namanya Khairul aka Krol. Dia jd pesara sbb da kena pencen dari sebarang keje. Sbb apa?? Sbb dia sekarang mengidap penyakit buah pinggang. Seminggu 3 kali dia kena pegi hospital tuk cuci darah.

Kesian kan. Nak buat cmne. Sakit punya pasal awek dia pun dah cabut lari. Anda jgn amalkan tau. Sentiasalah disisi org tersayang anda disaat mereka memerlukan. Apa yg aku nk citer td ek?? Ohh lupa lak. pasal msg ek.

Sebenarnya abg aku sje je bergurau. Tapi ok gak dapat msg sebegitu. Ia membuatkan aku bersemangat semula dan sedar dari lamunan agar kembali mengejar impian aku. Impian untuk membantu keluarga aku. Impian merubah segalanya.

Aku berharap aku mampu memjadi seorang networker yg berjaya. Doakan aku yer sahabat.

aku akan berusaha selagi terdaya..



2 sweet comments:

  1. salam...sedikit nasihat kalau nk dengar laa...kalu nak jadi networker yg berjaya...communication diantara group kena solid...tak kira la dgn downline ke ataupun dgn upline...sbb yg penting dlm bisnes networking ialah peoples & leadership...yg mana akan melibatkn communication, team building, services & etc. Sebarang pergerakan kena libatkan kumpulan, jangan bergerak sorang2...sekian buat masa ini. (baca dgn penuh kesedaran, jgn terasa tuan...just my 2 cents!!

    ReplyDelete
  2. thanks bro..jom la wt sama2..ade pape event ajk la..memang solo ranger da ni..

    ReplyDelete

 

:: Wishlist ::

iPhone
iPad
MacBook
Keje stabil
Ada kete
Ada bini
Rumah
DSLR
Beli mama kete
Superbike
CRZ
Bwk wifey tgk panda
Bwk parents pegi haji
Umrah