Pages

Saturday, November 13, 2010

Sediakan Kemudahan Tukar Tiub @ Stesen Petrol

Salam...
Naik motosikal memang syok. Weng sane weng sini. Cilok sane cilok sini. Tapi bile tayar pecah, mula la nak menyampah! haha
Aku tak pasti samada petrol pump di Malaysia ni ade ke tak menyediakan kemudahan @ peralatan tuk mat2 motor yg tayar pancit di tengah highway. Maybe tak kot. Tapi sepatutnya kerajaan perlu sediakan kemudahan ni memandangkan kebanyakan stesen petrol beroperasi 24/7.
Bukan apa, aku kesian (lebih2 lagi kt diri sendirik) kt sesape yg tayar pancit tgh2 malam. Atleast klo stesen petrol bleh tlg dorang, dorang ada la aim nk ke mana. Takde la depa sume ni macam kucing hilang anak duk meroyan tepi jln.
Nak harapkan kt peronda?? Jangan harap! Cekik darah sume. Baru je tlg angkut motor tak sampai 5 km, dah nk cas berpuluh ringgit. Aku belum kena la. Tapi orang len ckp. haha
So, berbalik pada cadangan aku tadi, memang patut stesen petrol tak kesahla petronas, shell, caltex or pape je lah, sume kena ada servis ni. Atleast peralatan je n tiub. Klo ada spanar sume tp takde tiub tak leh gk kan. Then biarlah mamat motor tu tukar sendirik tiub motor dorang. Tak kan tak reti bukak tayar sendirik. Klo tak reti jgn naik moto la. haha
Nasib la bdn. N3 ni khas pada mat2 motor yg belum pakai tubeless. So, probability tuk tayar pancit tu tinggi ye.

0 sweet comments:

Post a Comment

 

:: Wishlist ::

iPhone
iPad
MacBook
Keje stabil
Ada kete
Ada bini
Rumah
DSLR
Beli mama kete
Superbike
CRZ
Bwk wifey tgk panda
Bwk parents pegi haji
Umrah