Pages

Saturday, February 18, 2012

Masalah...

Salam...

Agak normal la jika saban hari kita berdepan dgn masalah.kan?bak kata org otai tua2, klo hidup takde masalah tak best.sume tu la yg mendewasakan kita dan mematangkan kita.tapi klo da selalu dpt masalah,tp lngsung tak blaja pape darinya memang bemasalah la tu.haha

Setiap org ade cara tersendiri utk selesaikan masalah masing2.dan setiap org juga ade limit mereka tersendiri utk hadapi masalah tersebut.Ada org kena leter 2-3 jam dgn bos pon masih mmpu betahan.ada org bru kena leter setengah jam dah benti keje.see! setiap org ade tahap kekuatan diri masing2.

So klo ada kawan2 anda mengadu ade masalah,jgn samakan diri mereka dgn anda.kerana setiap org ade komitmen dan daya tahan yg berbeza.kerna Allah itu menjadikan manusia punya sifat yg berbeza2 dan sangat unik. Anda mungkin tak tahu masalah sebenar disebalik masalah kwn anda itu.so jgn cpt2 buat tafsiran tersendiri.

Contoh ea, klo anda ajk kwn anda bjalan dan die ckp tak boleh,kurang mmpu.jgn anda terus bambu die ckp mcm2.mungkin anda tau dari segi gaji die mcm mampu,tp anda tak tahu tanggungan yg die tgh hadapi skg.mungkin die sdg menyara keluarga di kg,bru service kete,ade masalah2 lain lg.

Sebenarnya aku pon tak tahu point ape aku nk merapu ni.tp korang paham kan.JANGAN PERNAH SAMAKAN DIRI ANDA SEPERTI ORG LAIN. sbb setiap org perangainya berbeza.

Sekian dulu.adios..hehe

0 sweet comments:

Post a Comment

 

:: Wishlist ::

iPhone
iPad
MacBook
Keje stabil
Ada kete
Ada bini
Rumah
DSLR
Beli mama kete
Superbike
CRZ
Bwk wifey tgk panda
Bwk parents pegi haji
Umrah