Pages

Monday, February 25, 2013

Rumah Baru: Dalam Perancangan

Assalamualaikum..

InsyaAllah semuanya masih dlm proses. Setiap perancangan klo tak disertakan tindakan tak kan menjadi kan? hehe Ni mungkin permulaan baru tuk kami. Doakan semuanya dipermudahkan ye.

Bila duk blog walking sana sini, jeles jgk tgk org duk cite sal renovate rumah, pindah umah baru sume. Apa la keje dorg agaknya ye. hehe Aku terbaca satu artikel ni, 5 situasi yg menyebabkan kita selalu berhutang. Korang nk tau tak? ha meh aku listkan.
  1. Hutang kerana perkahwinan
  2. Hutang membeli kereta
  3. Hutang kad kredit
  4. Hutang membeli rumah
  5. Hutang membeli kelengkapan rumah
Sume hutang ni senang je nk buat skg. Even brg rumah pon bleh bayar ansurans RM10 sebulan. So smpai bila la kan kita hidup nk dibelenggu hutang. Credit to Pakdi tuk info.

Eh out of topic lak. Ok la. Sebenarnya aku nk ckp sementara kita masih bujang lg or baru kawen, better la beli rumah murah2 dlu cam apartment or townhouse. Takde la korg pening nk bayar bulanan yg tinggi sbb beli rumah besar. kan?

Then bila da agak stabil, after 10 tahun korg pindah la ke rumah besar. Rumah lama tu korg leh sewakan or jual. haa kan da jd modal pelaburan kt situ.hehe 

Klo nk ckp pasal proses, ni memang baru masuk proses awal. Kitorg da booked rumah & dlm proses nk submit loan. Doakan loan kitorg lulus ye. Aminn =)

2 sweet comments:

 

:: Wishlist ::

iPhone
iPad
MacBook
Keje stabil
Ada kete
Ada bini
Rumah
DSLR
Beli mama kete
Superbike
CRZ
Bwk wifey tgk panda
Bwk parents pegi haji
Umrah